
Formasyon kalktı mı 2025? Pedagojik formasyon kaldırıldı mı? MEB açıkladı
Milli Eğitim Bakanlığı'nın bir düzenlemesiyle birlikte 1 Eylül 2025 tarihi itibarıyla öğretmen atamalarında pedagojik formasyon zorunluluğunun sona ereceği iddia edildi. Peki formasyon kaldırıldı mı?
FORMASYON KALDIRILDI MI?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmen atama süreçlerinde köklü bir değişikliğe imza atarak pedagojik formasyon sertifikasını zorunlu olmaktan çıkardı. 1 Eylül 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek bu yeni uygulama, öğretmen adaylarının eğitim ve mesleki hazırlık süreçlerini tamamen farklı bir yapıya taşıyor. Artık pedagojik formasyon yerine Milli Eğitim Akademisi'nde verilen eğitimlerle öğretmen adayları mesleki donanımlarını geliştirecek.
PEDAGOJİK FORMASYON NEDEN KALDIRILDI?
Pedagojik formasyon sertifikası, uzun yıllardır öğretmen atamalarında aranan bir şarttı. Ancak zaman içinde, bu belgenin özel kurumlar ve üniversitelerde verilen bir sertifika olmaktan öteye geçemediği eleştirileri gündeme geldi. Çoğu aday, bu süreci sadece belge almak için bir formalite olarak görüyordu. Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen yetiştirme sürecini daha etkili hale getirmek için pedagojik formasyon sistemini tamamen kaldırarak, yerine daha kapsamlı ve bütünsel bir eğitim modeli olan Milli Eğitim Akademisi’ni getirme kararı aldı.
YENİ EĞİTİM MODELİ
İddiaya göre, Bakanlık, pedagojik formasyonun yerine geçecek olan Milli Eğitim Akademisi modelini hayata geçiriyor. Adaylar, öğretmenlik mesleğine dair gerekli eğitimleri bu akademide alacaklar. Bu süreçte, hem teorik bilgi hem de uygulamalı eğitimlere ağırlık verilerek adayların öğretmenlik mesleğine daha hazır hale gelmesi sağlanacak.
PEDAGOJİK FORMASYON DÖNEMİNİN SONU
Bu düzenleme yürürlüğe girerse, daha önce üniversitelerde ya da özel eğitim kurumlarında verilen pedagojik formasyon eğitimi, 2025 itibarıyla tarih olacak. Milli Eğitim Akademisi'nde verilen eğitimler, doğrudan öğretmenlik mesleğine hazırlanmayı hedefleyen kapsamlı bir program sunacak.
Bu düzenleme ile öğretmen adaylarının akademik bilgi ve pedagojik donanımlarını bir arada geliştiren bir sistemin hayata geçirilmesi amaçlanıyor. Uygulamanın, hem öğretmenlik mesleği standardını yükseltmesi hem de adayların daha donanımlı bir şekilde mesleğe başlamalarını sağlaması bekleniyor.