İstanbul'un iki ilçesine artık para ödemeyen giremeyecek!

İstanbul'un iki büyük ilçesine girmek artık paralı hale getirildi. Parayı vermeyen bu iki ilçeye adımını atamayacak.

Türkiye'nin en fazla nüfusuna sahip olan megakenti İstanbul’da trafik belirli saatlerde durma noktasına geliyor. Trafik yoğunluğu nedeniyle yetkililer yeni çareler aranıyor. Bu konuda yeni çalışmalar yapılırken İstanbul trafiğini çözmeyi hedefleyen “Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması” uygulaması gündeme geldi.

İKİ İLÇE İÇİN ÜCRETLİ GİRİŞ UYGULAMASI

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), trafik sorununa çözmek için “Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması” uygulamasını pilot bölgelerde hayata geçirmek için kolları sıvıyor. İlk olarak Eminönü’nde uygulanacak sistem, Kadıköy’ün bazı bölgelerinde de devreye girecek. Araç sahipleri, bu bölgeler için giriş ücreti ödeyecek.

PİLOT BÖLGELER BELİRLENDİ

Trafik yoğunluğunu azaltmayı, hava kirliliğiyle mücadele etmeyi ve çevreci ulaşımı teşvik etmeyi amaçlayan yeni planla birlikte pilot bölgelerde uygulama gerçekleştirilecek.

İlk olarak Eminönü, ardından Kadıköy Moda bölgesi, pilot bölgeler olarak seçildi.

TRAFİK YOĞUNLUĞU 2030'A KADAR YÜZDE 10 AZALACAK

Plan kapsamında, 2030 yılına kadar hedeflenen veriler şu şekilde:

  • Trafiğin zirve yaptığı saatlerde, trafik yoğunluğunda yüzde 10,1 azalma amaçlanıyor. 2040 yılında ise bu azalmanın yüzde 12,8 olması öngörülüyor.
  • Çevreye zarar veren araçlardan ekstra ücret alınacak.
  • Deniz ulaşımı ve otobüs öncelikli şeritlerin artırılması ile çevre dostu düzenlemeler artırılacak.
  • Çevre dostu araçlar düşük tarife avantajından faydalanacak.

İSTANBUL TRAFİK VERİLERİ: 104 SAAT TRAFİKTE GEÇİYOR

TomTom Trafik Endeksi’ne göre İstanbul’da:

  • Ortalama ilerleme hızı: 23 km/s
  • Yıllık trafikte kaybedilen süre: 104 saat
  • Ortalama 10 km yolculuk süresi: 20 dakika 40 saniye

DÜNYADA BENZER ÖRNEKLER VAR

Londra, Stockholm, Milan ve Singapur gibi şehirler, bu sistemi başarıyla uygulayarak;

Trafik yoğunluğunu %40’a kadar azalttı. Toplu taşıma kullanımını %5-10 artırdı.

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, bu sistemin İstanbul’da başarılı olabilmesi için şunları öneriyor:

  1. Pilot uygulama sonuçlarının şeffaf bir şekilde paylaşılması.
  2. Çevre dostu araçlara düşük tarife uygulanması.
  3. Toplumun desteği için referandum gibi yöntemlerin değerlendirilmesi.

Eminönü ve Kadıköy’de başlayacak pilot uygulamadan elde edilecek sonuçlar doğrultusunda, sistemin İstanbul’un diğer bölgelerine yayılması planlanıyor. Uygulamanın, trafik yoğunluğunu azaltması, hava kalitesini iyileştirmesi ve toplu taşıma kullanımını artırması hedefleniyor.

Güncel Haberleri

İlyas Salman’a Cumhurbaşkanına hakaretten ceza!
İzmir'de 23 Nisan’da ulaşım kararı
Rasim Ozan Kütahyalı için istenen ceza belli oldu
Motorine zam geliyor! 22 Nisan güncel akaryakıt fiyatları
THY o seferlerini iptal etti