Renault ve Volkswagen'den şok karar! 2024 model Renault Toros iptal mi?

Volkswagen ve Renault üreticilerinden herkesi şok eden bir karar geldi. Peki şimdi ne olacak?

Renault ve Volkswagen, birlikte uygun fiyatlı bir elektrikli araç geliştirme planlarını sonlandırdı. Görüşmeler, maliyetleri düşürmek amacıyla başlamıştı ancak iki şirket anlaşmaya varamadı.

ELEKTRİKLİ ARAÇ GELİŞTİRME GÖRÜŞMELERİ SONA ERDİ

teknolojioku'daki habere göre Renault ve VW, beraber uygun fiyatlı bir elektrikli araç geliştirme konusundaki görüşmeleri sona erdirdi.

Reuters'ın yeni raporuna göre, Volkswagen, kendi uygun fiyatlı elektrikli aracını geliştirmek için Renault Twingo'yu temel almayı planlıyordu. Ancak, Alman otomobil üreticisi bu görüşmelerden çekildi ve kendi aracını geliştirmeye karar verdi. Renault ise Twingo'yu 2026'da piyasaya sürecek.

İKİ DEV ŞİRKET ANLAŞMAYA VARAMADI

Görüşmeler, maliyetleri düşürmek amacıyla ortak bir geliştirme planı umuduyla başlamıştı, ancak birkaç aylık müzakerelerden sonra iki şirket anlaşmaya varamadı. İsimsiz bir kaynağa göre, anlaşma neredeyse sağlanmışken, Volkswagen son anda vazgeçip kendi uygun fiyatlı elektrikli aracını geliştirmeye karar verdi. Volkswagen CEO'su Thomas Schaefer'in daha önce 2027'ye kadar düşük fiyatlı bir elektrikli araç piyasaya sürmek istediğini belirtmişti. Resmi kararın ise önümüzdeki haftalarda açıklanması bekleniyor.

PLAN SUYA DÜŞTÜ

Renault, Twingo'yu kendi başına geliştirmeye devam ederken, diğer ortaklıklara açık olmaya devam ediyor. Ancak, bu gelişme, CEO Luca de Meo'nun Avrupa otomobil üreticileri arasında daha büyük işbirlikleri umutlarını sarsmış durumda. Bu işbirlikleri, her an piyasaya sürülmesi beklenen uygun fiyatlı Çinli elektrikli araçların rekabetine karşı koymak için önemli görülüyordu. Renault'nun Twingo ile ilgili planları ve Volkswagen'in kendi başına geliştireceği yeni elektrikli araç piyasadaki dinamikleri değiştirebilir. Bu gelişmeler, otomobil sektöründeki rekabeti ve işbirliği stratejilerini yeniden şekillendirecek gibi görünüyor.

Bildiğiniz gibi Renault'un 2022'de kurulan The Future Is Neutral (TFIN) departmanı, kendi batarya geri dönüşüm tesisini kurmak için yardımcı olabilecek şirketlerle görüşmeler yapıyordu. Nihai hedef, elektrikli araçların maliyetini düşürmek ve Çin bataryalarına ve malzemelerine bağımlılığı azaltmaktı. Şu anda, nikel, kobalt ve lityum, yeni bir bataryanın maliyetinin yaklaşık %70'ini oluşturuyor ve bu da tüm aracın %40'ını teşkil ediyor.

Renault'nun planları, Avrupa'nın Çin bataryalarına ve hammaddelerine bağımlılığını azaltma girişiminin bir parçası olarak, Avrupa'da bir batarya geri dönüşüm tesisi kurmayı mantıklı kılıyor. Ayrıca, Renault'nun TFIN işinden hedeflediği 2,3 milyar euro satış geliri ile oldukça fayda sağlaması bekleniyor.

Otomobil Haberleri

Şartlar belli oldu! İşte ilk arabam TOGG kampanyasına dair bütün detaylar...
Sıfır faizli kredi ile alınabilecek otomobiller! İşte güncel otomobil kampanyaları Mart 2025
Volkswagen'den büyük müjde! Yeni SUV modeli Tayron artık Türkiye'de! İşte Tayron'un Türkiye fiyatı ve özellikleri
Trump'ın uygulamarı Honda'yı harekete geçirdi! Artık üretim...
BYD'nin 'Tang'ı Türkiye'de satışa sunuldu! İşte Tang'ın fiyat ve özellikleri