Otomotiv yazarı Emre Özpeynirci, sosyal medyasından yaptığı son açıklamayla Türkiye otomotiv sektöründe büyük değişimlerin elinin kulağında olduğunu açıkladı.
Çinli otomotiv devi BYD, Türkiye pazarında 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı amaçlıyor. Mevcut şartlar sürdüğü takdirde, birincilik bile BYD için kolay lokma gözüküyor.
BYD ÇOK İDDİALI GELİYOR
BYD'nin Türkiye pazarında bu kadar iddialı olmasının birkaç önemli nedeni var
- Gümrük Vergisi Muafiyeti: BYD, 2026 yılında üretime başlamadan itibaren Çin'e konan gümrük vergilerinden muaf olacak. Bu, ithal ettikleri elektrikli ve hibrit modellere %50 (%10+40) gümrük vergisi ödemeyecekleri anlamına geliyor.
- ÖTV İndirimi: Meclisten geçecek kanun teklifiyle, şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin ÖTV'si %80'den %30'a inecek.
- ÖTV Avantajı: Elektrikli modeller için %50 gümrük vergisi ödemeyecek olan BYD, %10'luk ÖTV avantajından yararlanabilecek.
BYD'nin bu avantajlarla Türkiye pazarında lider olabileceğini belirten Özpeynirci, yerli üreticilerin bu rekabet karşısında zorlanacağını vurguladı. Türkiye'de yaklaşık 2 yıldır ÖTV matrahları güncellenmediği için tüm içten yanmalı araçların ÖTV'si %80'den başlıyor. Bu durum, yerli üreticilerin rekabet avantajını kaybetmesine ve ithalatın payının %70'i aşmasına neden oldu.