TÜVTÜRK duyurdu! Araç muayenelerinde artık bunlara bakılmayacak

Otomobil muayenelerinde sistem sil baştan değişti. Artık araç muayene ettirirken bunlar kontrol edilmeyecek.

Türkiye araç sahiplerini ilgilendiren önemli bir gelişme yaşandı. Muayene sistemi sil baştan değişti.

Otomobil kullanıcılarının düzenli aralıklarla yaptırmak zorunda olduğu araç muayenesi için yeni düzenlemeye geçildi.

LASTİK KONTROLÜ YAPILMAYACAK

Alınan kararlara göre araç muayenesi sırasında rutin kontrolü yapılan bazı bölgeler için artık kontrol zorunluluğu kaldırıldı. Araba lastiği için alınan karar kapsamında muayene sırasında lastik kontrolü yapılmayacağı ifade edildi.

TÜVTÜRK'TEN AÇIKLAMA

Araba muayenesi ile ilgili TÜVTÜRK tarafından yapılan açıklamalarda şu ifadelere yer verildi:

Seyir esnasında bir lastiğin patlaması aracın kontrolünü neredeyse imkansız hale getirir, kaza yapılmasına sebep olur. Araç muayenesinde lastik yüzeylerinde oluşabilecek hasarlar ya da lastiğe batan yabancı maddeler gözle ve elle mutlaka kontrol edilmektedir. Böylece lastiklerde oluşan ve fark edilemeyen (özellikte lastiklerin aracın iç kısmına bakan yüzeylerinde oluşan ve araç kullanıcısı tarafından görülemeyen) hasarlar muayene sırasında tespit edilmektedir.

Aksi bir durum tespit edildiğinde, aracınızın muayenesi kusurlu olarak sonuçlanır. Araçta aynı aks üzerinde aynı ebatta lastik bulunması gerekir. Muayene esnasında aksi bir durum tespit edildiğinde “Aynı Aks Üzerinde Farklı Ebatta Lastik Kullanılmış” kusuru belirtilir. Lastik üreticileri, aynı ebatta fakat farklı desende (farklı firmaların imal ettiği) lastiklerin aynı aks üzerinde kullanılmasının dahi lastik kullanım verimliliğini olumsuz etkilediğini belirtmektedirler.

ARAÇ MUAYENESİ KUSURLAR TABLOSU

Dönüş Yönü (Rotation) asimetrik lastiklerde kullanılır. Bu lastikler araca gösterilen yönde takılması gereken desene sahip lastiklerdir. Genellikle ok şeklindeki işaretle lastiklerin dönmesi gereken yön gösterilir. Araca takılma yönü inside (iç) ve outside (dış) şeklinde de gösterilmiş lastikler bulunmaktadır. Outside işaretlemesi aracın dış kısmında, inside işaretlemesi ise aracın iç kısmında yer almalıdır.

Aksi bir durum tespit edildiğinde, aracınızın muayenesi kusurlu olarak sonuçlanır. Yük indeksi bir lastiğin hız sembolü ile gösterilen en yüksek hızda taşıyabileceği azami yükü gösterir. Hız sembolü de bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği hızı ifade eder.

OTOMOBİL MUAYENESİNDE ARTIK KONTROL EDİLMEYECEK!

TÜVTÜRK tarafından yapılan resmi açıklama ile bundan sonra araç muayenesi yapılırken yaz - kış lastiği kontrolü yapılmayacağı ilan edildi. Periyodik muayene esnasında TÜVTÜRK tarafından lastik diş derinliği en az 1,6 mm ölçüsü kabul edilirken Yola Elverişlilik Muayenesinde alt sınır 2 mm olarak belirlendi.

Otomobil Haberleri

Şartlar belli oldu! İşte ilk arabam TOGG kampanyasına dair bütün detaylar...
Sıfır faizli kredi ile alınabilecek otomobiller! İşte güncel otomobil kampanyaları Mart 2025
Volkswagen'den büyük müjde! Yeni SUV modeli Tayron artık Türkiye'de! İşte Tayron'un Türkiye fiyatı ve özellikleri
Trump'ın uygulamarı Honda'yı harekete geçirdi! Artık üretim...
BYD'nin 'Tang'ı Türkiye'de satışa sunuldu! İşte Tang'ın fiyat ve özellikleri