TÜVTÜRK'teki araç muayene sistemine getirilen son değişiklikle, mevcut sistemde yeni bir sayfa açıldı. Alınan yeni kararla, mevsimlik lastik değişikliklerinin yol açtığı zorlukların ve maliyetlerin düşürülmesi hedefleniyor.
SÜREGELEN LASTİK DENETİMLERİ SON BULUYOR
Türkiye'de yıllardır süregelen mevsimlik lastik denetimleri artık sona eriyor. Yeni uygulamaya göre, araçların muayenesi sırasında lastiklerin tipi yerine, diş derinlikleri ölçülecek ve bu kriter muayene için belirleyici olacak.
Araçların periyodik bakım sırasında, lastik profil derinliklerinin minimum 1,6 milimetre olması gerektiği vurgulanmaktadır. Ancak, Trafikte Araç Muayenesi sırasında bu değerin en az 2 milimetre olması beklenmektedir. Araç muayenelerinde, lastik profil derinlikleri özel dijital ölçüm aletleri ile tespit edilecektir.
Risk Eşiği: TÜVTÜRK tarafından yapılan açıklamalara göre, lastik profil derinlikleri ile ilgili yapılan çalışmalar göz önünde bulundurulduğunda, 3 milimetre profil derinliğinin altına düşen lastiklerde, su boşaltma kapasitesinde ciddi bir düşüş yaşandığı; bu durumun fren mesafesini yüzde 30 kadar artırdığı ve yeni bir lastiğe kıyasla direksiyon kontrolünde 6 ila 7 kat bir azalma meydana getirdiği ifade edilmektedir.
Yeni düzenleme, araç sahiplerinin üzerindeki yükü hafifletirken, genel olarak olumlu karşılandı. Araç kullanıcıları, mevsimlik lastik değişikliklerinin hem zahmetli hem de maliyetli olduğunu dile getirerek, bu yeni uygulamanın kendilerine kolaylık sağladığını söylediler.