Dünyada bir ilk! Yerli elektrikli sürücüsüz otobüs Türkiye'de yollarda

Türkiye'nin ilk yerli elektrikli sürücüsüz otobüsü kullanıma sunuldu. Aracın şoför koltuğunu boş görenler hayretler içinde kaldı.

Teknolojini gelişimi ulaşımda yenilikleri de beraberinde getiriyor. Otonom araçlar dünya üzerinde yaygınlaşırken Türkiye'de de bir ilke imza atıldı.

a.png

Türkiye'de ilk defa bir otonom elektrikli otobüs yollara çıktı. Karsan'ın e-ATAK modeli, İTÜ Ayazağa Kampüsü'nde kullanılıyor.

Webtekno'nun aktardığına göre İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), Ericsson ve Turkcell, İTÜ'nin Ayazağa Kampüsü'nde gerçekleştirilen etkinlik ile birlikte 5G Teknoloji Kampüsü projesi için imza atmıştı. Etkinliğin en ilgi çekici noktalarından biri ise yerli ve millî elektrikli otonom otobüs olmuştu.

İLK YERLİ ELEKTRİKLİ OTONOM OTOBÜS İTÜ KAMPÜSÜNDE

Karsan tarafından üretilen elektrikli e-ATAK otonom otobüstü. 8 metre boyundaki araç, Finlandiya'nın Tampere şehrinde kullanma girerek ülkenin ilk elektrikli otonom otobüsü olmayı başarmıştı. Şimdi ise aracı İTÜ Ayazağa Kampüsü içerisinde görüyoruz. Böylece e-ATAK, ana vatanındaki ilk yerli otonom otobüs olmayı başarıyor.

79d32db77b24f4379e04276ab13a2a93175a092d.jpeg

ÇEVREDEKİ YAYALARI, TRAFİKTEKİ ARAÇLARI ALGILAYABİLİYOR

Aracın etrafını algılayabilmesi için ise LIDAR adı verilen sensör teknolojisi kullanılıyor. Böylece otonom otobüs, çevredeki yayaları, trafikteki araçları ve önüne çıkabilecek diğer nesneleri ya da canlıları algılayabiliyor. Ayrıca araçta 5G teknolojisi de kullanılıyor. Henüz çok kısıtlı alanlarda test edilen 5G bağlantısı sayesinde e-ATAK daha hızlı tepki verebiliyor.

SÜRÜCÜ ÇOK GEREKMEDİKÇE OTOBÜSE MÜDAHALE ETMİYOR

Türkiye'de tamamen otonom araçların trafikte yer alması ile ilgili düzenleme henüz tamamlanmış değil. Bu aracın içerisinde de bir sürücü olduğu görülüyor ancak bu sürücü, daha çok acil durumlarda müdahale etmek ve operatörlük ile yükümlü. Aracın yolculuğu esnasında sürücü çok gerekmedikçe otobüse müdahale etmiyor.