Markanız İçin Doğru Domain İsmi Nasıl Seçilir?

Markanız İçin Doğru Domain İsmi Nasıl Seçilir?

Domain en basit haliyle, internet kullanıcılarının web sitenizi bulmak için tarayıcılarının arama çubuğuna yazdıkları şeydir.

Domain en basit haliyle, internet kullanıcılarının web sitenizi bulmak için tarayıcılarının arama çubuğuna yazdıkları şeydir. Bu yüzden potansiyel müşterilerinizin sizi kolayca bulmasını sağlamak için doğru alan adını seçmek, markanız için isim seçmek kadar önemlidir.

Peki domain tam olarak nedir ve markanız için doğru domain nasıl seçilir?

Domain Nedir?

Domain yani alan adı, web sitenizin adresidir. İnsanlar tarayıcılarına bir URL girdiklerinde alan adı, internet tarayıcınıza belirli bir web sitesini ziyaret etmesini söyler.

Örneğin, web tarayıcınıza "google.com" yazdığınızda, "google" artı ".com" harflerinin birleşimi Google’ın alan adıdır. Bu, web tarayıcınıza sizi Google’ın web sitesine götürmesini söyler.

Daha fazla bilgi için: Domain (Alan Adı) Nedir? Domain Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar

Domain Nasıl Seçilir?

Şirketiniz için zaten bir marka ismi seçtiyseniz, domain seçerken de marka adınıza mümkün olduğunca yakın bir alan adı seçmeniz gerekir.

Bu, müşteriler için bir bütünlük yaratır ve herhangi bir karışıklığı önlemeye yardımcı olur. Örneğin, "abcpastanesi" adında bir şirket kurduysanız, alan adınız, abcpastanesi.com’a çok yakın bir şey olması gerekir. Bunun yerine "abcpastaevi.com" gibi bir alan adı seçerseniz, bu sizi marka adınızla tanıyan müşteriler için kafa karıştırıcı olabilir.

Domain olarak kendi adımı kullanabilir miyim?

Kişisel markanız için bir alan adı seçerken "[ad][soyad].com "u da tercih edebilirsiniz. Ancak ilk alan adı tercihiniz daha önce başa biri tarafından kaydedilmişse, odak noktanızdan kopmamak şartı ile alan adınıza bir niteleyici ekleyebilirsiniz.

Alan Adım ".COM" ile Bitmek Zorunda mı?

.COM domain uzantıları açık ara en popüler seçenek olsa da (138 milyondan fazla alan adı ".com" ile bitmektedir), internetin büyümesiyle birlikte başka seçenekler de ortaya çıkmıştır. Çoğu internet kullanıcısı, ".com" alan adlarına aşina olsa da, bu .com alan adı uzantısının aynı zamanda çok rekabetçi olduğu anlamına da gelir.

Fakat ne kadar rekabetçi olursa olsun, .com, açık ara en iyi alan adı uzantısıdır. Bu nedenle eğer mümkünse, markanız için ".com" uzantılı bir alan adı bulmaya çalışın. Bulamazsanız, aşağıdaki gibi diğer popüler alan adı uzantılarına bakabilirsiniz:

  • .org
  • .net
  • .co
  • .biz
  • .us

.COM yerine alternatif bir alan adı uzantısı seçmeniz gerekiyorsa, genellikle ".org" veya ".net" önerilir. Fakat popüler ".com" alan adına alternatif pek çok seçenek vardır. Örneğin, .hair, .pizza ve .car gibi sektöre özel uzantılar da mevcuttur. Ancak insanların bu uzantıları hatırlaması zor olabilir, bu nedenle alan adı uzantınızı farklılaştırmak yerine domain’inize başka bir kelime eklemeniz önerilir. Bu şekilde hala bir .com adresi alabilirsiniz.

Doğru TLD'yi Nasıl Seçerim?

Web siteniz için doğru TLD'yi seçerken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç husus vardır. En önemli faktör, alan adı uzantınızın markanız ve hedeflerinizle uyumlu olduğundan emin olmaktır.  Diğer unsurlar ise aşağıdaki şekildedir:

1. Markalaşabilir Olma

Yaygın olarak tanınan bir TLD seçin. Güvenilirlik sağlamak istiyorsanız, .com en doğru seçimdir. .Com, internetteki en popüler ve tanınabilir TLD'dir.

2. Hedef Kitle

Hedef kitlenizi ve nerede bulunduklarını göz önünde bulundurun. Bu, bir ccTLD'nin mi yoksa gTLD'nin mi sizin için daha uygun olduğuna karar vermenize yardımcı olur. Küresel bir kitleyi hedeflemek bir .com kullanmak anlamına gelir, ancak daha yerel bir kitleyi hedefliyorsanız, ccTLD daha doğru bir seçenektir.

3. Coğrafi Konum

ccTLD'ler, belirli bir coğrafi bölgeyi hedefliyorsanız en iyi seçenektir. Fakat markanız Türkiye’de bulunuyorsa, .tr'den başka bir şey kullanmanız mantıklı olmayacaktır.

Ayrıca farklı ülkelerde fiziksel konumlarınız varsa, her konum için alan adlarını ilgili ccTLD'lerle ayırmak akıllıca bir harekettir. Farklı konumlar için benzersiz alan adları, müşterilerin işletmenizi yerel olarak ve daha kolay bulmasına yardımcı olur ve müşteri güvenini artırır.

4. Güven

Hedef kitlenizde güven oluşturmak istiyorsanız .com, .net veya .org gibi yaygın olarak tanınan bir TLD tercih edin. Şüpheli veya güvenilmez görünen bir TLD kullanmayın.

5. Benzersiz TLD'ler

Öne çıkmak istiyorsanız, .tech, .shop gibi benzersiz TLD'leri araştırın ve işletmeniz için uygun olup olmadıklarına bakın. Bazı modaya uygun TLD'ler müşterilerinizin sizi çevrimiçi ortamda bulmasını kolaylaştırır. Fakat çok benzersiz olursanız, şüpheli görünebilirsiniz.

Harika Bir Domain Nasıl Oluşturulur?

Domain seçerken, en iyi yöntem alan adınızı basit tutmaktır. Müşterilerinizin sizi hatırlamasını sağlamak için mümkün olan en az sayıda harf ve kelime kullanmanız gerekir. En iyi alan adları kısa, fakat açıklayıcı olanlardır.

Aliterasyonlar da işletme alan adınızı oluşturmak için harika bir seçenektir. BestBuy ve Coca-Cola gibi isimler hatırlanması kolay ve güçlü aliterasyonlardır.

Alan adınızda kelimelerin doğru yazımını kullanmak da önemlidir. Her ne kadar bu durumun istisnaları olsa da, müşterileriniz alan adınızı tarayıcılarına yazdıklarında, hatırlamaları veya hecelemeleri kolay olmalıdır.

Tüm bu ipuçlarından yararlandıktan sonra hala doğru domain’i bulmakta zorlanıyorsanız, Business Name Generator veya Lean Domain Search gibi bir alan adı oluşturucu da kullanabilirsiniz.

Bu alan adı oluşturucular, işletmeniz için bir veya iki anahtar terim yazdığınızda, size yazımı ve hatırlaması kolay mevcut alan adlarının bir listesini gösterir. Bu, arama çubuğuna rastgele farklı kelimeler ve ifadeler yazmak yerine zamandan tasarruf etmek ve seçeneklerinizi daraltmak için harika bir kaynaktır.

Örneğin, İstanbul’da, bir pastane açıyorsanız, "pastane" kelimesini ve "İstanbul" kelimesini aratabilir ve mevcut alan adlarına göz atabilirsiniz.

Domain ve Domain Kaydı İle İlgili İpuçları

  • Alan adınızın hatırlanması ve yazılması kolay olduğundan emin olun. Mümkünse kısa çizgilerden ve sembollerden kaçının.
  • Ne tür bir uzantıya ihtiyacınız olduğuna karar verin (.com, .net, vb.). Web sitesinin nerede kullanılacağını/görüntüleneceğini göz önünde bulundurun (ülkeye özgü alan adları belirli alanlarda SEO/ sıralama konusunda yardımcı olabilir).
  • Farklı kayıt kuruluşları arasından karşılaştırma yapın ve indirimler veya özel teklifler arayın. Bazı kayıt şirketleri, web siteniz için faydalı olabilecek ek hizmetleri indirimli bir fiyata sunabilir.
  • Alan adınızı zamanında yenilemek için hatırlatıcılar ayarlayın, böylece gecikmezsiniz. Yenileme tarihini takip etmek ve süresi dolmadan önce yenilediğinizden emin olmak çok önemlidir.
  • Bir alan adı satın alırken hosting veya e-posta hesapları gibi ek hizmetleri de göz önünde bulundurun. Bunlar genellikle ayrı ayrı satın almaktan daha uygun maliyetli bir fiyatla bir araya getirilebilir.

Bu ipuçlarını aklınızda tutarak markanız için mükemmel alan adını kolayca satın alabilirsiniz.

 Alan Adı Kaydı Nasıl Yapılır?

Domain seçiminizi yaptıktan sonra bunu resmileştirmek için alan adı kaydı yapmanız gerekir. Bu noktada domain kaydı için hizmet alabileceğiniz birçok alan adı kuruluşu vardır. 

Öneri isterseniz, Hosting.com.tr, domain kaydetme işlemlerinizi kısa sürede yapmanızı sağlayan Türkiye'deki en popüler "alan adı kayıt kuruluşlarından" biridir. 

Ayrıca, alan adı kaydının yanı sıra kurumsal e-posta ve web hosting gibi çeşitli hizmetler de sunar. Hosting.com.tr, bir alan adı kayıt kuruluşu olsa da, aynı zamanda bir hosting şirketidir.

Kurumsal domain kaydı için Hosting.com.tr'yi kullanmanın ana avantajı basitliktir. Hosting.com.tr, basit yaklaşımı ve sağlam müşteri hizmetleri sayesinde yeni başlayanlar için bile harika bir deneyim sağlar.